Bohemian dreams.

Drömde att jag hade rest till New York för att pröva lyckan med musiken.
Jag ställde mig på gatan med min gitarr och började spela. Flera människor stannade och när jag var klar med den första låten kom en man fram till mig och sa att han var manager och ville ha mig med sig.

Han var dock totalt värdelös. Då han ville göra mig så kommersiell som möjligt. Nya Kelly Clarkson - tyckte han.
Jag kräktes lite i min mun och förklarade för honom att jag ville skriva mina egna låtar och välja mitt eget band. Han tyckte inte om min idéer men ansåg ändå att jag hade något speciellt och ringde en god vän som han trodde skulle passa mig bättre.
Den goda vännen visade sig vara Jack White och han tyckte helt klart bättre om mina idéer. Men han avskydde mina låtar och tyckte att jag lät country.
Och det gjorde ont.
Han hade letat efter någon som kunde vara med i ett nytt projekt och tyckte att jag skulle passa bra där. På något vis lyckades Filip och Viktor också hamna där och vi tre bildade en så jävla awesome trio, med Jack White som producent.
Vi var verkligen grymma.
Det var sjukt psykadeliskt och asflummigt. Fyfan vad vi var bra. Jag önskar att jag kom ihåg några av texterna...

Det var verkligen en sjukt verklig dröm. Jag trodde verkligen att jag var där.

Jag tror att det var ett tecken.
I augusti, när Kerstin och Robin flyttar till New York, ska jag också dit - någongång. Och pröva lyckan.

Btw...

DET ÄR BLÅ HIMMEL - på sina ställen - IDAG!!

Det förtjänar lite Dandy Warhols - Bohemian like you.

wo-ho-ho-ho!

Nu skall jag försyna mig med en morgoncigarett.

Massa snö har smält bort också. Hoppas den har gjort det hemma med.

Måste ringa morsan och fråga om jag får låna pengar till att ta mig hem. Det tar emot...

... åh, det var ett härligt samtal. Har precis betalat tillbaka alla pengarna jag är skyldig dom den här månaden. Sedan förra sommaren.
LOL.

"Man kan inte bara åka iväg sådär om man inte har några pengar Jasmine!"
"Men jag hade dött en själslig död om jag hade stannat kvar!"
"Jaja, oansvarigt, mummel,mummel..."


Wait! Who's that guy just hanging at your pad?
He's lookin' kinda bummed?
Yeah, you broke up that's too bad.
I guess it's fair if he always pays the rent
And he doesn't get all bent
About sleepin' on the couch when I'm there

Cause I like you, yeah I like you and I feel so bohemian like you.
And I like you, I like you, I like you, I like you and it feels woho-woh! 




Gröt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0